Lijiang
21 juli 's middags:
Het is gelukkig droog en we zien het zonnetje weer. We drinken koffie op ons gezamenlijk balkon en daarna om 18 uur douchen en dan om 19 uur weer naar de oude stad voor een drankje.
Om 21 uur gaan we eten en daarna slenteren we retour hotel. In de buurt van het hotel hebben we een barretje gezien en dat gaan we zoeken. Het is een klein barretje met live muziek ( gitarist/zanger) en een video scherm met opnames van concerten van Engels/Amerikaanse artiesten. Het kost even wat moeite om hier een zitplaats te krijgen maar met hulp van een engelssprekende Chinesche jongedame uit Sjanghai lukt ook dat weer. Omdat de barman geen woord engels spreekt brengt hij op verzoek van de jongedame van alle soorten bier een flesje zodat we kunnen kiezen. Ook dat lukt en het is verder heel gezellig. Om 23.30 uur gaan wij met z'n vieren naar het hotel. Joop blijft nog even zitten en om 0.15 uur hoor ik hem ook thuis komen. Welterusten!!!
22 juli:
Vandaag mogen we uitslapen want we gaan pas om 10 uur met het busje naar een kloof om te wandelen. De Tiger Leaping Gorge is helaas door de beide slechte toegangswegen niet te bereiken Ik ben weer veel te vroeg wakker en sta dan ook maar om 8 uur op. Truus staat iets later naast haar bed en we hebben ruim de tijd om ons te wassen, aan te kleden etc. We gaan nog even lezen op het balkon en van langzaamaan komen de anderen ook in actie. Om 9 uur gaan we ontbijten en daarna retour hotel. We lopen met z'n vieren om 9.55 uur naar de opstapplaats van het busje. Truus is moe en gaat niet mee naar de kloof en de waterval, zij gaat in het stadje rondlopen, kadootjes kopen en natuurlijk foto's maken. Om 10.30 uur zijn wij bij de kloof en beginnen we aan onze wandeling, Cynthia, Ruud en ik zijn hier 3 jaar geleden ook al geweest maar er is toch wel het een en ander veranderd. We hoeven nu niet meer de zware klim naar de waterval te maken maar worden met electrische wagentje via een monorail naar boven gebracht. " Makkelijk toch!" Inmiddels begint het hier weer wat te regenen, gelukkig niet hard maar wel weer vervelend. Om 12.15 uur houden we het voor gezien en gaan retour Lijiang, we proberen Truus telefonisch te bereiken maar dat lukt niet en we gaan maar retour hotel en wachten op Truus. In Lijiang begint het inmiddels ook wat te regenen en ik zie dat Truus de paraplu niet mee heeft dus die komt waarschijnlijk snel terug. Als Truus terug is gaan we iets eten en dan gaat ieder voor zich nog het stadje in voor de laatste kadootjes. Voor neef Dylan moeten we zoals gewoonlijk weer veel moeite doen, hij krijgt het steeds weer voor elkaar die knul. Maar het is weer gelukt. " Mooi toch!" Het zal waarschijnlijk geen verrassing voor hem zijn maar wel weer een mooi kado. "Leuk toch!" Om 16 uur retour hotel en onderweg treffen we Joop. Ruud en Cynthia komen een half uurtje later en dus is het om 16.45 uur "koffie tijd". We zijn het nu allemaal zat in dit overigens leuke oude stadje en we zijn blij dat we morgenmiddag naar Chengdu vliegen om vandaaruit de volgende dag naar Amsterdam te vliegen. Nog een nachtje Lijiang en een nachtje Chengdu en dan retour naar The Netherlands of zoals men hier zegt " Golland"
Het is gelukkig nog droog en om 19.30 uur gaan we voorzien van paraplu en regenjas de stad in om te eten. Daarna gaan we retour hotel en drinken op ons gezamenlijk balkon nog een kopje koffie mert een borreltje en dan naar bed. Onze laatste nacht in Lijiang morgenmiddag vliegen we naar Chengdu.
