Fenghuang " oude stad" bij avond

5 juli 2010 - Fenghuang, China

4 juli  's avonds:

In de oude stad gewandeld en veel foto's gemaakt ( zie foto)  Het was erg druk in de stad en vreselijk warm, het koelt absoluut niet af 's avonds. Natuurlijk daarom maar een terras opgezocht en vocht aangevuld. Heel veel vocht ( o.a. bier) is niet echt koud dus echt genieten is er niet bij. Om 22 uur het hotel opgezocht en de bar bezocht, echter nog maar 1 flesje koud bier, 1 blikje Sprite en een paar flesjes jus. Geen succes dus en toen maar vroeg naar bed (23 uur) "Mooie lange nacht toch!"

5 juli:

We zitten nu voor de 2e dag in Fenghuang, een stad met een mooi oud gedeelte. Inmiddels is het natuurlijk een grote stad  geworden met een groot nieuw stadsdeel. Wij zijn vanochtend  eens niet vroeg opgestaan (8 uur douchen) en hebben om 9 uur in de oude stad een continental breakfast genomen. Iedereen maar vooral ik, was toch wel eens toe aan een normale boterham met een gebakken ei en bacon. "Lekker toch!"   Daarna hebben we een aantal uren door de oude stad gewandeld ("Vermoeiend toch!") en zijn om 13 uur retour hotel gegaan  alwaar we met z'n vijven een lekker kopje koffie gedronken hebben op onze kamer ("Lekker toch!").                                     Om 14 uur zijn Cynthia, Ruud, Joop en ik in de nieuwe stad een klein hapje gaan eten, Jiang is er niet bij en met handen en voeten kunnen we onze bestelling toch plaatsen en krijgen we ook nog te eten. Daarna nog boodschappen gedaan o.a. brood voor morgenochtend want dan vertrekken we om 7 uur weer naar het vliegveld van Tongren. Truus is niet helemaal fit, last van maag en darmen en heeft geen zin in eten("Afvallen toch!").  De warmte en de hoge luchtvochtigheid sloopt ons en veel drinken (water) is belangrijk. We transpireren verschrikkelijk en onze shirtjes zijn al nat als we ze aandoen. Twee keer per dag shirt wisselen is nu ons devies. Gelukkig zitten we hier 2 dagen en konden we gisteren shirtjes en broeken laten wassen. Kost wel een beetje ( 13 stuks voor 78 yuan = 9,25 euro), hopelijk krijgen we vanavond onze spullen weer terug en kunnen we weer regelmatig verschonen. Morgen komen we in Xi-an aan en daar zou het mogelijk iets koeler zijn maar we wachten het maar even af.  Nu even uitrusten, uitzweten en dadelijk weer douchen.

Vanavond gaan we in de oude stad eten (barbecue). De keuze is ruim omdat je alles wat ze hebben kunt aanwijzen (worstjes, kipspiesjes, rundvleesspiesjes, aardappelschijfjes. Erg lekker, heel gezellig en spotgoedkoop.  Na de barbecue nog even rondslenteren en dan de Duitse bar in (foto) We bestellen hier tapbier (4 liter) en dat gaat snel en makkelijk op, zeker als je daarbij nog een dobbelspelletje doet.  Diverse Chinezen treden op een podium op (karaoke) het is echter niet altijd even mooi, Idols heeft betere artiesten.   Om 23 uur is het weer bedtijd.

Groetjes en tot het volgende reislog 

Foto’s

1 Reactie

  1. Jos, Aniek en Bo:
    6 juli 2010
    Hallo Tante Truus en Ome Jan,
    Hier alles goed. Bo krijgt vanavond haar diploma uitgereikt en daarna natuurlijk Nederland - Uruguay kijken. We gaan natuurlijk WINNEN !!! In ons huisje gaat tot nu toe nog alles goed. We gaan nu beginnen met alles weer op te bouwen :P
    Riël heeft afgelopen week een jaarcontract getekend. Fijn, een beetje vastigheid nu met het huisje.
    De groetjes van ons alle 5.
    Liefs xxx