Fenghuang

4 juli 2010 - Fenghuang, China

 

4 juli:

Vanmorgen zijn we om 8.15 uur met een klein busje uit Zhangjiajie vertrokken voor een 210 kilometer lange rit naar Fenghuang. De eerste 100 km. gingen door een stoffig saai gebied, volstrekt anders dan het gebied waar we de voorgaande dagen geweest zijn. Was het de voorgaande dagen rotsig met hoge pieken, diepe dalen en mooie groene bossen, passeren we nu een redelijk vlak landbouw gebied met rijstvelden, tabaksaanplant, watermeloenen aanplant en sinaasappelboompjes. Het laatste stuk wordt het weer een mooi groen heuvelachtig gebied. Om 13.15 uur komen we bij ons hotel aan (Art Hotel) en we hebben snel onze koffers (tassen) naar de kamers gebracht en zijn gaan eten. Deze keer geen rijst maar noedelsoep want vanmorgen stonden onze ogen al spleetachtig genoeg, nou kan dat ook komen van de late voetbal avond met veel drank en met een fraaie overwinning van onze Oosterburen. Na de lunch zijn we even met Jiang het stadje gaan bekijken. Een heel toeristisch stadje met veel straatverkoop, kleine winkeltjes, restaurantjes, barretjes en heel veel Chinesche toeristen. Wij zijn dik in de minderheid om niet te zeggen een bezienswaardigheid. Gelukkig voor Truus hebben ze hier ook veel kleine hotelletjes waar je snel naar binnen kunt glippen om je behoefte te doen. "Een hele opluchting toch!"  Je kunt hier via een zeer smal houten bruggetje of via smalle stapstenen de rivier oversteken, een erg drukke aangelegenheid. Het is weer "bloedheet" en we transpireren als "runderen" dus maar snel weer een terrasje gepikt. Om 15.30 uur zijn we naar de kamer gegaan om uit te zweten, te rusten, even de reislog bij te werken en daarna lekker te douchen. We hebben hier internet op de kamer en dat is erg handig. We blijven hier 2 dagen en hebben genoeg tijd om dit mooie stadje goed te bekijken. 's Avonds is dit stadje mooi verlicht dus vanavond na het eten gaan we weer naar de oude stad, deze ligt op 5 minuten lopen van ons hotel.  Groetjes en tot morgen.     

Foto’s